Äntligen helg!

Lördagen har avnjutits med solsken. Har ju inte haft världens bästa väder senaste tiden. Igår snöade det på kvällen, och tidigare på dagen vräkte regnet ner. Lagomt kul att cykla hem från jobbet!
Imorse bestämde vi oss för att gå över Rödängsåkrarna. Kul med lite miljöombyte. Efter de här vägarna kommer syrran att cykla med Bruno i sommar. Långa & många raksträckor utan trafik.
Det är mycket fåglar & sorkar vid åkrarna, så hundarna har fullt upp med att nosa & leta efter villebråd...
Idag blåste det ganska mycket, men det var bara skönt, eftersom det kan bli ganska varmt ute på slätten. Nu är det inte lång tid kvar, så är allt grönskande & somrigt här.
Vi hittade spår efter vad vi tror är grävling. Inte så trevliga djur att stöta på. Hundarna tyckte att det var en spännande doft. Grävlingen (om det nu var en sån som lämnat spåren) hade gått en bra bit efter körvägen. Annars är det ju mest spår efter rådjur & älg där. Hade nog inte blivit så glad om det var björnspår...
Dick & Paddy får mestadels bara se ryggtalvorna på mig & systeryster. Vi har ju för vana att dra upp ett ganska bra tempo när vi är ute och går. Paddy fick ha expanderlina idag, och hjälpte husse på traven. Han låg på rätt bra, så ikväll har han varit trött. Paddy alltså ;)
Det är ganska skönt att runda av promenaden med en tur genom skogsmark. Här är vi framme vid Kullas gamla grusgrop. Ganska bra ställe att lägga ut korta spår på faktiskt.
Inne i ett av skogspartierna finns en ganska lustig björk. Undrar varför den växt på det här viset. Ser ganska lustigt ut. Tyvärr är det ganska mycket järnskrot & skit just här, så det är ingen bra spårmark.
När man ser den här "koporten", då vet man att man snart är hemma! Då har vi varit ute i drygt en timme & traskat. Hundarna är nöjda, och själv är jag nöjd över att ha fått röra på "döfläsket" en stund.
Vi belönade oss själva med vars en glass & gick ner till Skulpturparken för att avnjuta glassen. Tror inte att syrran njöt så mycket av sin glass. Varken Bruno eller Tia hade lust att sitta stilla, så de hittade på hyss hela tiden. Tyckte nästan synd om syrran, som hade två helgalna hundar som rusade runt som vettvillingar, trasslade in sig i kopplen, grävde gropar, lekte med varandra...
Några sekunder i stöten stod de stilla iallafall, så glassen hittade rätt...
...för att sedan börja rusa runt igen som galningar...
...medans mina hundar låg stilla & beskådade kalabaliken. Noki är nöjd bara hon får en pinne att gnaga på...
...och jag & Dick kunde beskåda "konstverken" i lugn & ro. Det här är alltså ett gäng jackor & kavajer som satts ihop på rad & hänger mellan träden. Vars får alla konstnärer sina ideér ifrån???
När glassen avnjutits gick vi hemåt igen. Kaffet hägrade!
När vi druckit kaffe & slappat en stund, så fixade jag lite middag. Kyckling & ris, gott som fan!
Vi har med andra ord haft en skön & mysig lördag. Imorgon ska jag & systeryster ut på nya äventyr. Dick tävlar, så det blir tjejmaffian som kommer att göra Umedalen med omnejd osäker.
Annars flyter livet på som vanligt. Trivs jättebra på mitt nya jobb. Känns jätteskönt att få ha ett riktigt jobb igen. Är hurtig & cyklar till jobbet varje dag. Det tar drygt 20 minuter, och det är inte världens roligaste väg att cykla efter. Industriområden är ju inte skapta för cyklister, men jag överlever nog.
Till veckan har jag KFÖ, så imorgon måste jag leta fram mina grönkläder & gå igenom strids- och trosspackningen. Känns lite drygt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0