Nu är vi Mumintroll på riktigt!



Från den 1 mars har vi varit skrivna på nya adressen! Det känns underbart! Vi är så otroligt nöjda med det nya boendet, allihopa!



Själva flytten gick över förväntan bra! Vi fick mycket hjälp av våra kompisar, så det gick smidigt. På en vecka hade vi flyttat, fått allt i ordning och städat ur den gamla lägenheten. Bra jobbat!



Mitt i flytten fick jag besked om att jag skulle börja på min nya praktikplats. Så den 9 mars installerade jag mig på Rättsenheten på Länsstyrelsen här i stan. Det blir till att busspendla, även under lunchen, eftersom hundarna behöver rastas mitt på dagen. Månadskortet sved ju ganska bra att betala, eftersom vi satt sprätt på alla pengar i samband med flytt.



Nåväl, vad är väl lite pengabrist när man bor så fint som vi gör? Igår var vi och gick efter älvskanten mot Baggböle till. Otroligt härligt vårväder! Där nere kommer vi att tillbringa mycket tid! Det är så perfekt natur att fotvandra i.



Idag var jag solo, eftersom syrran åkt ner till Härnösand för att tävla SM-stafett. Dick hade tävling här i stan & sen rep i Vännäs. Olle är nere i Ö-vik och åker snowboard.



Gick en sväng ner mot älven idag också. Inser att det finns hur många fina rastningsstråk som helst för hundarna! Perfekta stora grönytor att släppa lös dem på! Det är som att bo på landet, men ändå i stan. Kan det bli så mycket bättre?


Det bästa av allt är nog att jag hamnat närmare syrran igen! Det känns otroligt bra! Nu kan vi gå kvällsrundorna med hundarna tillsammans, något jag saknat oerhört!



Olle börjar sin praktik på måndag. Han har inte riktigt hunnit känna in sig i hur det kommer att funka med bussar & snowboardpackning. Nu ska han praktisera 4 veckor, med lite knepiga arbetstider, men det löser sig säkert!



Dick har haft 2 veckors semester i samband med flytt. Han har inte hunnit färdigt med sin "snickarboa" ännu, men han får väl offra några kvällar för att tömma resterande flyttkartonger...



Jobbet som handledare vid Lernia gick förmodligen i stöpet. Har inte hört ett ljud av dem, och tycker nog att det är lika bra! Bökigt som fan att ta sig dit, och inte kul att försöka få folk att lära sig något när undervisningsmaterialet är under all kritik.



Jag fortsätter att söka jobb, även om det känns meningslöst. Får hoppas att nuvarande praktikplats underlättar för mig i fortsatt jobbsökande! Det känns skönt att få komma in i arbetslivet igen! Jag slopade ju att åka ner till Enköping, eftersom praktikplatsen ger mig mer på lång sikt. Ibland har jag faktiskt funderingar om att lämna den gröna biten för gott! Har tappat intresset totalt, efter allt tjafs som varit.



Nu ska jag blicka framåt. Det känns som en nystart att få flytta till en helt annan del av stan! Vi gör nog succé som Mumintroll! Även om jag nog mest kan liknas vid Lilla My och Dick är väl Snusmumriken då :))



Dags att återgå till städning & disk. Men nu är det roligt att städa & fixa här hemma! Vi har fått så otroligt trivsamt och fint! Nu kan vi med all rätt vara stolta över vårt hem...

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vad härligt det låter och så fint det ser ut!

//Ulrika

PS Världen behöver några fler lilla Mys och Snusmumrikar.

2011-03-13 @ 16:03:52
Postat av: Marie

Härligt att läsa!! Verkar som om 2011 blir ditt år Anna<3!!!



Tänk vad vackert det blir när allt det vita är väck & det gröna sköna regerar!!=))



Vårkramar från oss i skåne!

2011-03-13 @ 17:34:22
URL: http://jagochjyckarna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0