Mumintrollens fortsatta vandringar

Idag firade vi 11-årig bröllopsdag! Det gjorde vi på det bästa sätt som finns! Packade en fikasäck & vandrade ner till älven. Efter lite letande, så hittade vi en perfekt solig slätt, där vi kunde slå oss ner och bara njuta av livet. Jag älskar verkligen mars månad!



Noki är nöjd, bara hon hittar sig en pinne att gnaga på! Värre är det ju med stollen Paddy!



Han letar pinnar överallt, tokspringer, hoppar & skuttar värre än värsta huliganen!

Jag har faktiskt funderingar kring att klippa ner honom! Tänker testa att bada honom och använda massor med balsam, för att se om hans tovor ger med sig. Annars blir det tyvärr maskinklippning, vilket jag tycker är ett bottennapp!



För säga vad man vill om Collie, men det är vackra hundar! Tyvärr har ju Paddy ett skall, som gör att han lever farligt! Ärligt talat, så hänger knytnäven löst många gånger...



Han har ju svårt att koppla av, vår stolliga colliepojk! Det tog säkert en halvtimme, innan han varvade ner, så vi fick fika i lugn & ro.



Det enda sättet att få hundarna lugna, är att binda upp dem. Då blir det tyst, så att man får njuta av den vackra naturen...



Nu börjar det bli ganska mycket öppet vatten på älven. Jag älskar att sitta i en solig slänt och titta på det glittrande vattnet, känna solens strålar värma upp både kropp & själ! När man sitter där nere vid älven, så känns det som när jag var barn, och man åkte ut efter nuvarande E10an för att grilla korv & titta på folk.



...och precis som då, så har hundarna en central plats! Noki är min kramgoa lilla nallebjörn! Jag har aldrig varit med om en hund som är så go som hon! Det spelar ingen roll att hon inte blev en utställningsstjärna! Jag älskar henne hett & intensivt!



...och jag tror det är ömsesidigt!

Som en fin avslutning på dagen, så offrade vi våra sista slantar på att käka nere på Matbiten. Ibland måste man ju få unna sig! Och kan man käka varmkorv med bröd till bröllopsmiddag, så duger det fint med en pizza eller en kebabtallrik på 11-årsdagen!

Nu stundar ännu en vecka med praktik på Länsstyrelsen för min del, praktik på Comfort för Olles del och Dick jobbar ju där han jobbat ett tag...

Vi lär nog tillbringa varenda helg nere vid älven, känns det som just nu. Olle han hänger förstås inte med, han tillbringar hellre hela dagarna i backen. Vardagskvällarna går förnärvarande åt till att hitta nya rastningsvägar. Det finns ju hur mycket som helst att välja på. Luncherna är stressiga för mig. Åker buss från stan & hem, snabbrastar hundarna, slänger i mig mat för att ta bussen tillbaka igen. Det känns inte som det helt ultimata, men vad ska vi annars göra? Hundarna kan ju inte vara hemma hela dagarna...




Tänk om det kunde vara mars månad hela året! Då skulle jag tycka att livet vore underbart! Inga insekter, ingen äcklig värme, ljust & fint...

Näe, nu ska jag nog nyttja Mumindalens varma vatten tillsammans med mängder av badskum.

Kommentarer
Postat av: Marie

Underbara bilder. Håller med om att mars är en fin månad men jag tycker att mars, april & maj är de bästa månaderna.

Grattis på bröllopsdagen iaf!!

2011-03-20 @ 19:49:16
URL: http://jagochjyckarna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0