Sommar!

Dags att uppdatera bloggen igen då!

Det har väl inte hänt så mycket sen sist jag skrev, egentligen. Vi njuter av livet. Har lite middagar hos varandra.
Dragit iväg på en pubrunda, som slutade på Lottas. Det är bara att inse att man blivit gammal, när man tycker om att sitta på Lottas...
Jag har kommit på den eminenta ideén att klippa ner Paddy. Har inte klippt ner honom totalt, men såpass att han kan röra sig obehindrat i skog & mark. Lillhusse tycker att han blev skitful, men det struntar jag i. Huvudsaken är ju att hunden mår bra!
Han är glad bara han får springa lös lite nu & då. När vi är ute på våra äventyr, så har han fullt sjå med att valla in flocken!
Vi har otroligt vackra promenadstråk att välja på när vi ska ut på våra långrundor! Jag älskar verkligen att bo på Umedalen, ifall någon missat det...
Vad mer har hänt då?
Jo, jag har ju blivit med ny cykel! Inhandlade en billig Logan från Coop, eftersom jag blev less på "bakåttrampväxeln" på min gamla cykel. Det är inte skönt att stå vid korsningar och försöka trampa iväg med cykeln när tunga växeln ligger i. Min rygg protesterade hejvilt!
Sen har jag även införskaffat 2 par nya glasögon. Är skitnöjd! Nu ser jag ju på livet på ett helt nytt sätt!
Midsommaraftonen firades på icke traditionsenligt sätt. Vi fotvandrade efter Tavelsjöleden upp till Hamptjärnsberget. Där grillade vi sedan mat, umgicks och mådde gott. Slänger in lite bilder utan mer kommentarer, en bild säger väl mer än tusen ord. Kan väl bara tillägga att vi njöt, trots typiskt svenskt midsommarväder. Regn, regn, regn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0