April, april...

Jaha, då har man en myndig unge nu då! Känns konstigt! För mig kommer han alltid att vara ett barn, oavsett hur vuxen han blir!

Födelsedagen förlöpte utan inblandning av polismakt eller vårdinstans. Känns ju skönt. Han hade förfest här hemma, så jag & Dick fick tillbringa större delen av fredagskvällen i sovrummet & kolla TV via internet. Vad skulle man göra utan detta Internet???



Det var på ostadiga ben han klev upp morgonen efter! Det tar hårt på en ung man att vara ute på krogen för första gången i sitt liv, ha, ha, ha!!!

Som tur är, så finns ju Noki till hands. Hon ställer gladeligen upp för att sova bort en förmiddag i hundsängen! Lillhusse är ju en människa som hon avgudar!

På eftermiddagen hade vi besök av Olles pappa med familj. Tårtkalas & presentutdelning. Hade faktiskt lyckats riktigt bra med tårtan den här gången! Pyntade med påskägg (godis), eftersom Olle alltid brukar fylla år till påsk. Det här året är ju påsken extremt sen!

Idag har jag & systeryster fördrivit dagen med att gå dryga milen med hundarna. Vi gick strandpromenaden ända in till stan. Skönt var det, även om solen lyste med sin frånvaro! Mycket folk i rörelse, och väldigt mycket sjöfågel som anlänt till stan.

Passade på att reka efter trappräcken för Olles del, när jag ändå var ute. Hittade ett räcke, men fick veta att den här trappen betraktas som mycket svåråkt och farlig.



Nåväl, jag gjorde ju ett försök iallafall!

På hemvägen irrade vi omkring på områden vi aldrig besökt förr! Umeå är en lustig stad! Rätt som det är, så dyker det upp väldans gamla gårdar, med ladugårdar & hela kittet, bara 5 minuter från stadskärnan! Helt sjukt alltså!

Gjorde en avstickare förbi syrran, så mina hundar fick tömma av sig all sand från sina pälsar. Hon uppskattar säkert detta när hon ska städa!

Traskade hemåt för att pricka in tiden exakt när Dick tog ut pizzan ur ugnen. Inte helt fel med sådan service!

Nu ska jag fortsätta att glo på film ett tag. En ny praktikvecka väntar, och det känns skönt att ha fått en helg att vila upp sig på. Det är väl inte jordens roligaste arbetsuppgifter alla gånger. Har nog aldrig fått så mycket skäll via telefon som under den senaste veckan. Det är inte populärt att skicka brev till folk, där de får veta att de väntar böter på 10 000 kr om de inte avvecklar fastigheter. Suck!

I övrigt är livet helt OK. Bortsett från grannens katt, som förpestar tillvaron för oss. Det är en stor, elak katt, som sitter i trappavsatsen & väntar på oss, för att sedan göra utfall mot hundarna. Inte så populärt, kan jag väl lugnt säga! Jag är en djurälskare normalt sett, men sådana gånger, då är jag inte så snäll mot katten. Jag vill inte att mina hundar ska få ögonen utklösta av en tokig katt. Skulle detta hända, så lär kattägaren få det jävligt drygt att leva en tid framöver...

Kommentarer
Postat av: Mr B licens to kill cats

Men ba lugn. Jag kommer att klippa den fan när som helst. Bara inte matte envisas med att hålla mig så hårt och slänga in mig i hissen precis när jag var sååå nära.



MrB

2011-04-03 @ 22:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0