Lite funderingar...



Ibland blir jag ganska förbryllad över människor. Det är så mycket snack om individens frihet, att man ska förverkliga sig själv, att alla människor är olika och har rätt att vara det. Låter väldigt bra, men det är ju inte så det fungerar!

Jag vet om mina brister, och jag försöker verkligen slipa bort min kantighet. Därför blir jag oerhört less när min omgivning ständigt försöker ändra på min personlighet. Jag är den jag är! Passar det inte, så stick åt helvete då!

Mina närmaste, nära & kära, älskar mig för den jag är! Min man blev förälskad i mig pga min personlighet, min familj älskar min vresiga attityd och skrattar ofta åt mina grodor som jämnt och ständigt ploppar ur i tid och otid. Helst i otid.

Jag blir irriterad på att alla ska vara stöpta i samma form. Det verkar som om människor överlag vill att alla ska vara mesiga ja-sägare, sådana där som står & skrapar med foten och ber om ursäkt för sin existens. Det gör inte jag! Och jag kommer aldrig att göra det heller! Jag vet att jag är enormt duktig på väldigt mycket. Jag är smart, jag är lättlärd, jag är flexibel. Jag vet också mycket väl vilka brister jag har! Ingen människa är perfekt! Jag snackar skit om folk, vem gör inte det??? Jag smiter ibland ifrån konflikter, vem gör inte det???

Hädanefter ska jag bara umgås med folk som ger mig bra energier! Jag ska rensa friskt bland "vänner". Det finns folk som jag högaktar, det finns folk som ger mig underbar energi. De är kanske inte så många, men dessa vänner är jag rädd om!

Sedan kanske jag måste umgås med "idioter" på jobb, kurser, gud vet vad. Då får jag väl bita ihop. Göra mina uppgifter med stolthet, men umgås och vara social, glöm det! Jag är för fan 45 år gammal, jag har rätt att välja vänner! Och det kommer jag att göra hädanefter.

Så alla ni som klankar på mig och mitt beteende, alla ni som flinar upp er i närheten av mig och sedan sågar mig jäms med fotknölarna när jag vänder ryggen till, skit ner er! . Jag kommer inte att spotta på er ens om ni ligger nedanför mig och brinner. Jag kommer inte att lägga ett uns energi på någon människa som jag inte gillar. Varken hat, agg, ilska, frustration. Ni är bara döda i min värld. Ni finns inte!

Alla mina riktiga vänner, ni som står ut med min personlighet, på er kommer jag hädanefter att lägga all energi. Jag ska göra allt för att vänskapen ska bestå!

Ah, det var skönt! Att få skriva ner vad man tycker och tänker! Och när det gäller min blogg, här förekommer ingen censur. Sverige är ett fritt land, än så länge...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0