Kort rapport från oss...

Har inte bloggat på ett tag, men ibland blir det ju så...

Det har fortfarande inte dykt upp något jobb, men igår var jag på gruppintervju hos Proffice. En ny upplevelse i sig, även om jobbet inte var så intressant. Att sitta klockad vid ett callcenter är kanske inte riktigt min grej...

Idag var systeryster ledig, så då bestämde vi oss för att tillsammans gå över Bräntis till Gammlia. Vi följde SM-spåret så vi inte skulle gå vilse...

Glömde naturligtvis kameran, så alla bloggläsare får hålla till godo med mobilfoton...



Det hade kommit ett tunt lager med pudersnö, så skogen var vansinnigt vacker att traska i. Nere på Gammlia hade den mesta snön hunnit tina bort.



Lyckades föreviga min älskade systeryster & Bruno vid gärsgårn i allafall! Visst är de fina!



...och som vanligt hamnade min lilla lappjänta med på ett hörn...



Vi passade även på att gå till samevistet för att se hur långt de hunnit med att bygga upp alla olika sorters kåtor. Här är Noki i sin rätta miljö. Det luktade så gott uppe vid kåtorna. Tjära, renhudar & gammal eld...



Eftersom Paddy inte är en riktig lapphund, så trivdes han bäst vid den lite modernare träkåtan.

Det blev en promenad på ca 1 mil. Skönt att få prata av sig lite...

Dagens glädjestund var ändå när jag fick posten! Fick ett litet paket, och döm om min förvåning när jag öppnade paketet & fick se ett jättesött kort & världens finaste skyddsängel från Marie nere i Skåne. Blev så rörd, så jag nästan började gråta. Den skyddsängeln ska hänga runt min hals hädanefter! Tack Marie! Än en gång! Du är en fin vän!

Kommentarer
Postat av: Marie&Lapparna

Vad härligt ni haft det, snö är fint så länge man slipper skotta det;))

Tycker dina mobilfoto blev minst lika fina som "vanliga" foto. Bruno & din syster är så fina så:)

En skyddsängel är alltid bra att ha i sin närhet & när jag nu inte kan vara där fysiskt så;D

Kramis!!

2010-11-05 @ 17:07:34
URL: http://waldweilers.zoomin.se
Postat av: systeryster

Det blev ju riktigt fina kort! Vi får köra nägra långisar i veckan tillsammans tills snön kommer. Kan ju inte springa med toket.



Kram

2010-11-05 @ 17:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0