Mycket just nu...

Efter en underbar helg, så började jag veckan med en rush. Här gäller det ju att inte ligga till sig!

Städade hela lägenheten på förmiddagen. Kan lugnt säga att behovet fanns!!!

Lunchrundan avverkades i snabb takt med klövjeväskor på Paddy. Han är så stolt när han får ha väskorna på sig! Tyvärr fixar han inte att alla pensionärer kommer fram & "halleduttar" med honom. Då stormskäller han & lever skithus, så jag får skämmas ögonen ur mig...


Ikväll har jag varit på stabsövning ute i Holmsund. Såg inte alls fram emot detta, men kvällen blev riktigt trevlig. Det var vårt sambandsbefäl som först hade genomgång av kryptoapparaten. Halva staben har jobbat med "Kalle" förut, och resten hade aldrig sett en sån tingest tidigare. Vi delade in oss i grupper och fick sända meddelanden till varandra via "fältapan".

Sedan hade vi planering inför både kompaniövningen (som jag inte ska vara med på) och KFÖn. Signalisten som jag ska jobba med är skittrevlig & mycket kunnig. Jag tror att vi kommer att trivas med varandra.

Imorgon ska vi fortsätta röja vid huset som gud glömde. Måste fixa tid i tvättstugan, för som vanligt så drunknar jag i tvätt.


Här är en bild från en tidigare övning med 33 komp.

På torsdag har vi utbildning i "sjösäkerhet". Gruvar mig för att visa upp min vita, feta lekamen i baddräkt. Hade baddräktsprovning i morse. Tur man har lite humor, så att man kan skratta åt eländet. Jag skrattade så tårarna rann, i min ensamhet. Min tävlingsdräkt blev utesluten direkt! Såg ut som en jävla kassler i den! Ryggfläsket bara välde ut mellan alla snören i ryggen. Vojne, vojne!

Nåväl. På fredag är det brännbollsyran. Lär nog få det jag gör, med tanke på min avkomma, som har en förmåga att inte sköta sig sådana gånger...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0