Får får får?

...ja det kan man ju undra!


Hundarnas långa rastningsrundor går nuförtiden antingen till Nydala eller till Mariehemsängarna, så att de får titta till fåren. Det är ganska fascinerande att se deras beteende mot varandra. Paddy är väldigt signalkänslig, och parerar direkt, ifall någon tacka blir vrång och vill stångas. Noki reagerar lite långsammare och blir lite försiktig och ängslig.


Jag är så sugen på att göra ett vallningstest med Paddy, men jag har ju så förtvivlat ont om pengar!

Ikväll fick husse följa med till ängarna. Vackert väder och mycket folk nere på ängarna. Ganska skönt att ta en långpromenad då. Det blev en lång stund nere hos fåren, eftersom varken hundar eller får kan få nog av varandra!

Nu ska jag ta lite rött the, så att jag somnar gott ikväll. Känner mig rätt trött efter veckan som varit. Skulle fått så mycket gjort idag, var det tänkt, men när jag varit på möte nere på AF, så tappade jag sugen för allt...

Det är tur att jag har mina hundar! Gud så trist livet skulle vara utan dem!

Kommentarer
Postat av: Syster

Kollar bara om det fungerar med kommentarer;-)

2010-06-01 @ 12:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0