En rolig vecka närmar sig sitt slut

Den här veckan har gått i rasande fart! Förmodligen för att jag har haft fullt upp hela tiden. Har tvättat undan det enorma tvättberget, städat i lägenheten, hunnit bada en nerpissad Noki och varit iväg på två träffar med kompaniet.

I måndags var det ju stabsövning, men det har jag ju redan skrivit om. På tisdagkväll var vi iväg till Jämteböle & röjde mängder med skräp. Ett stort släpvagnslass vart det.

I torsdags var jag iväg på en av de roligaste utbildningarna jag varit på någonsin! Sjösäkerhet stod på schemat. Började med att samlas där stridsbåt90 ligger, ute i småbåtshamnen Holmsund. Där hade vi genomgång på båten om vad som gäller. Sedan åkte vi iväg i samlad kolonn till badhuset i Holmsund. Efter en snabb fika bytte vi om till badkläder & sen blev det genomgång av livflotte & livräddning. Det var hur roligt som helst! Bara en sån grej att hoppa ner i vattnet med livvästen är ju ett helt företag! Det gäller att korsa armarna & hålla ner flytdynan, för annars kan man knäcka näsbenet! Jag blev som ett barn på nytt när vi skulle bekanta oss med västen & fick flyta omkring i bassängen, göra volter, simma omkring etc

Jag fixade att välta flotten, trots att jag var mycket skeptisk till detta. Fick lite panik när flotten landade rakt i ansiktet på mig, men simmade snabbt som attan under flotten & upp till friheten! Det var skitsvårt att ta sig in i flotten, armarna kändes som spagetti efteråt!

Mycket duktiga instruktörer & ett motiverat kompani, gjorde kvällen till en succé!

Under veckan som gått har jag låtit Paddy gå med klövjeväskor så mycket som möjligt. Han är jättestolt över att få bära mattes grejor & vet inte riktigt hur han ska visa sin tacksamhet över detta. Söthunden!


Nu idag har jag & systeryster gått en långrunda nere vid ängarna. Till Nokis stora förtjusning, visade det sig att fåren kommit ut i stora fårhagen. Hon är grymt söt när hon sätter sig på rumpan & studerar fåren. Att det sedan var en hel drös med lamm i hagen gjorde ju inte saken sämre!

Ikväll är det Kulturnatta i stan, så jag & syrran ska ner & se till att Olle sköter sig. Ska bjuda henne på middag som tack för besväret. Det blir fläskfilé, rödvinssås & klyftpotatis. Gott!


Snart är det slutåkt snowboard för denna säsong. Snodde ett foto från facebook, som visar hur Olle har haft det på sina träningar denna vecka. Det är alltså Olle som åker i pipen!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vilken vecka! Nu kan du simma runt på skoj och välta turistbåtar om du någon gång blir lite uttråkad ;)



Ser lite läckert ut med alla skidåkarna i shorts och bar överkropp, ger inte direkt den vanliga bilden av Umeå.

2010-05-29 @ 09:55:23
URL: http://kabbysblog.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0