En bra helg!

Trots att jag varit sjuk & inte hunnit med allt jag planerat, så slutade denna veckan bra!

Fredagen tillbringade jag med systeryster. Vi rände runt lite på affärer, fikade & snackade skit. Kul! Hela fredagskvällen så åskade det värre än värst! Hann precis hem innan värsta åskskuren, när jag var på väg från syrran.

På lördag, så hade vi planerat in spår egentligen. Det var varmt, mycket varmt. 25 grader i skuggan. Markerna fulla av huggorm dessutom. Alltså slopade vi spårövningarna. Hundträning ska vara kul, och eftersom varken systeryster eller jag har tänkt tävla inom den närmaste tiden, så hittade vi på annat istället.

Vi klövjade Paddy, Voodoo & Bruno, satte på oss själv ryggsäckar och sedan traskade vi upp på Bräntbergets topp. Cliff & Noki fick gå fritt i koppel, eftersom Cliff precis blivit frisk och jag inte har råd att köpa en klövjeväska till Noki.




Det var sinnesjukt varmt & jobbigt innan vi kommit upp på toppen. Väl uppe, så band vi upp hundarna och vrålfikade. Hade hur kul som helst. Det blåste så mycket däruppe på toppen, så att vi började frysa tills sist.


Vi fotade, skrattade, fotade ännu mer, skrattade hejvilt, fikade, drack lite öl & åt salta kex (perfekt färdkost!), och efter 2 timmar så började vi packa ihop för hemfärd.


Hundarna skötte sig jättefint! Paddy blir så stolt när han får hjälpa matte med packningen. Han var helt slut när vi kom hem.

Eftersom vädret fortfarande var så fint, så beslutade vi oss för att middagen skulle intas utefter Nydalasjöns strand. Sagt & gjort, vi packade ner ny packning & begav oss cyklandes ner till sjön. Den här gången fick hundarna stanna hemma. Det märktes att vädret var fint, för det tog en stund innan vi hittade en ledig grillplats. När vi väl hittade en plats, så fick vi anstränga oss en del för att fixa ved. Det var nog en syn för gudarna att se mig och syrran hänga ner i vedbingen med bara ben & bakar synliga! Fniss!

Kvällen var underbart vackert, med en bedårande solnedgång över vår älskade sjö! Mycket folk, mycket skratt & timmarna bara smet iväg. Kan lugnt säga att:

- Falukorv grillad över öppen eld är underskattat!

 
Gud så gott det var! Knäckte en & annan folköl också. Folk trodde nog att vi hade starkare grejor i ryggsäcken, för jag & syrran tokskrattade & fånade oss som värsta fjortisarna. Men kul hade vi.


Tack underbara systeryster för en skitkul grillkväll!


Och tack även kära make, som står ut med Piff & Puff!

Idag har vi varit ut till huset som gud glömde & hjälpt syrran att röja på gården. Hon har ju äntligen fått eländet sålt, men de nya ägarna ville att det skulle röjas först. Det var varmt, regnigt & hysteriskt jobbigt att riva stora rastgården! Men nu är det gjort.

Känner mig mycket nöjd med helgen, men trött. Mellan varven har jag lyckats med att träna både Paddy & Noki utomhus på dirigering med handtecken. Idag gick det suveränt bra! Nu ska jag bara jobba på att öka avståndet mellan mig & hundarna! Det är kul att träna hund – icke tävlingsmässigt! Inga krav, bara ha roligt, det är min melodi.

Nu väntar middagen, och vi får snart hem tonårsslyngeln. Nästa helg blir nog en prövning som förälder, eftersom det är både Brännbollsyran och Rix-Fm eller vad det nu heter…


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hoppas du trivs med nya bloggen. Du vet väl att du kan moderera kommentarerna också. Jag tycker min funkar bra fast jag tycker ramarna är lite tråkiga ibland.

Tack själv för en trevlig helg. Det behövde jag;-)

2010-05-16 @ 20:33:34
URL: http://cliffvoodoo.blogg.se/
Postat av: Cathrine

Gillar nya bloggen! ett + är att det är lättare att lämna kommentar än tidigare!

2010-05-16 @ 20:36:27
URL: http://bayliezochniilaz.webs.com/
Postat av: Anna, Paddy och Noki

Kajsa:

Ja, den här bloggen var enkel!

Cathrine:

Ja, det ska bli kul att få fler kommentarer, det har jag saknat!

2010-05-16 @ 21:01:12
Postat av: Marie&Lapparna

Tror att denna bloggen är bättre!! Lättare med kommentaren här.

vilken härlig dag ni hade du & syrran

2010-05-16 @ 21:27:23
URL: http://waldweilers.zoomin.se
Postat av: Smilla

Det här med valpisar är konstigt. Jag trodde de skulle komma i försenade påskägg. Men det verkar som om jag har trott fel....

2010-05-17 @ 08:17:23
URL: http://lapptussen.se/
Postat av: Kabby o Nemi

Den är snyggare och lättare att kommentera.

Kul kväll ni verkar haft!

2010-05-17 @ 08:26:36
URL: http://kabbysblog.blogspot.com/
Postat av: Anna, Paddy och Noki

Marie:

Ja, vi hade en underbar dag! Kul att få så många inlägg, det gillar jag :)



Smilla:

Är du säker på att det inte är din mattes goda mat som satt spår?



Kabby & Nemi:

Tack! Ni verkar ha fått en tokmotionerande matte. Hur smäcker & vältränad kommer hon att vara nu till utställningssäsongen?

2010-05-18 @ 10:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0