Snart bär det av...

...och resfeber har jag som vanligt, långt innan det är dags!

Nu är det bara en vecka kvar, sen åker jag ner till Revingehed. Det krävs lite planering & tänkande, när man ska vara hemifrån i nästan 2 veckor.


Midsommarhelgen var i allafall toppen! Vi började med att fara ut på torsdagkväll & grilla korv nere vid Nydalasjön. Noki fick sitta uppbunden för första gången i sitt liv, och det gick hur fint som helst! Vädret såg bra ut när vi for hemifrån, men det blåste ganska kallt nere vid sjön, så vi satt inte hela kvällen som vi brukar.

Jag tycker att det är så skönt, nu när vi kan umgås syrran & jag, utan att behöva tänka på att hundar ska ryka ihop. Alla 3 hundarna funkar ihop, även om det kan bli lite tjafs om någon leksak ibland. Paddy tycker att Bruno är ganska dryg när han är så vild, men Noki avgudar honom!



Själva midsommarafton tillbringade vi här hemma. Jag gjorde mina berömda rullader på lövbiff med vitlökspatéfyllning, kokta i grädde. Till detta serverades pommes & grönsaker. Gott! Jag & syrran satt & spelade Yatzy inpå sentimmarna och hade det jättetrevligt.

Midsommardagen avnjöts hemma hos systeryster. Hon hade inhandlat en jättesmart grill, så vi körde lite knytis och gjorde grillspett. Som vanligt lyckades jag förträffligt med salladen, så den gick åt först! Kycklingen smälte i munnen & ytterfilén var helt perfekt! Vi satt bara & tokåt & toknjöt av mat & gott sällskap. Precis som en sommarhelg ska vara!

Sedan lärde vi systeryster att spela Plump, så då gick den natten åt!

Söndagen var vilodag! Slappade precis hela dagen och fick ingenting gjort. Det straffar sig nu istället, eftersom jag har en vansinnesdisk, tvätthögar som svämmar över, hårtussar i mängder och dammsamlingar i bokhyllorna.

Igår var jag på MiroI på informationsträff. Det verkar vara ett vettigt ställe, och det är ju bra, eftersom jag lär sitta av en del tid där i sommar. Ska på möte där nu på torsdag redan. Har lagt in CV och personligt brev på deras databas redan. Duktig som jag är!

Nu ska jag fortsätta sega i tvättstugan med lite diskning mellan varven. Har tänkt gå en längre prommis med hundarna kring lunch, när tvättstugan är klar. De behöver jobba lite, för energinivån ligger strax över maxgränsen för bägge två nu. Mycket hyss blire!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Skön midsommar ni verkar haft, lagom soft!

2010-06-29 @ 10:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0