Snart är det midsommar...

...och mina ben ser fortfarande ut som fjällbjörkar! Det är inte mycket till sommar, som vi har haft, vädermässigt!

Idag skiner solen, men jag känner mig dyster i allafall. Ska följa med systeryster till vetten för att ta bort Voodoo. Det är nog det värsta man kan vara med om! Har tänkt finnas till som tröst & stöd, mer kan jag inte göra. Jag tycker att hon har fattat ett klokt beslut. Den hunden går inte att omplacera, eftersom folk med de kunskaper som behövs för att kunna få hund av henne, de vill aldrig ha en sådan hund. Hon är en "röd zon" hund, och det är nog bara syrran som kan handskas med henne fullt ut...



Förra veckan var jag hundvakt och hade Cliff här hemma i 4 dagar. Syrran var i Finland med jobbet, så då fick Cliff bo här. Ganska jobbigt, men det gick det också. Han är inte heller någon lätt hund! Fick hålla mina hundar frånskilda från Cliff och helt enkelt lägga upp schema för hundarna. Vill inte riskera att någon av mina blir bitna faktiskt! När vi gick ut, så hade jag alla 3 hundarna, men inomhus fick de vara åtskilda. Cliff är ganska vaktig, och vid sådana situationer kan det gå ganska hett till.

I övrigt flyter väl dagarna på som vanligt. Ensam hemma med en sovande tonåring. Går antingen ner till Nydala eller till ängarna på lunchen med hundarna. Är det något de inte lider brist på, så är det promenader!



Det har regnat en hel del den senaste tiden, så nu har det fullkomligt exploderat med insekter i skogen. Morgonrundan är en pina. Har sjukt mycket myggbett överallt. Går ju alltid vattentornsrundan på morgonen, och släpper lös hundarna på ängen mellan husen sen. Kör lite olika träningsmoment med hundarna, beroende på situation och vad jag har lust med. Nu när det är höggräs, så slänger jag ut en näve med lightfoder så hundarna får jobba med näsorna en stund.



Annars är det väl inget nytt under solen. Jo! Jag har köpt en ny cykel! Insåg ju mina fysiska begränsningar efter Vännästuren, så jag for ner på ÖG och köpte mig en begagnad mormorscykel. Den har jag med Dicks hjälp gjort till en "Annacykel". Dvs, lackat den mattsvart, satt på lite raggartejp och dekorerat med konstgjorda blommor.

Tänker fota den någon dag, men det är så bökigt för mig att fota med mobilen och lägga in bilder på datorn sen, eftersom jag inte har någon datorkabel till telefonen. Lär nog inte ha råd att köpa någon heller. Den här sommaren lär ju bli den fattigaste sommaren i min historia!


Får väl göra som hundarna! Spring ifrån alla problemen, låtsas som om det regnar, njut av livet, lev för stunden!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Tack för ditt stöd och din tröst idag. Det betyder mycket.



liten liten syster

2010-06-23 @ 19:42:47
Postat av: Ulle och gänget

Önskar dig en toppen härlig midsommar helg!!

2010-06-25 @ 18:48:27
Postat av: Cathrine

Glad midsommar! Skönt ni finns för varandra - syster och du.

2010-06-27 @ 21:54:54
URL: http://bayliezochniilaz.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0