Livet traskar vidare

Det händer inte så mycket kul just nu. En del tråkiga saker händer, men det tänker jag inte publicera i min blogg. Lite privatliv måste man ju få ha...

Dagarna flyter på, blandas till en grå massa, blir en vecka...

Ensamt är det om dagarna. Har bara hundarna att umgås med. Alla jobbar ju! Städar litegrann, tvättar, diskar, men det känns inte så lönt, för det ser strax lika jävligt ut igen...


Hundarna får iallafall mycket motion. Vi traskar på, runt ängarna, ner till Nydala. Det blir mycket besök hos fåren, eftersom hundarna blir så glada då.

Haft en släng av magsjuka på hundarna. Igår kräktes Noki på kvällen, och sedan satte Paddy igång inatt. Han har ju en förmåga att vilja kräkas på min huvudkudde, vilket inte är så populärt. Det blev ju inte så mycket sömn inatt precis.

I slutet av veckan kommer skatteåterbäringen. Det blir vår räddning den här månaden, för som vanligt har vi alldeles för mycket månad kvar i slutet på lönen! Forden gick inte igenom besiktningen, routern har pajjat, så det finns alltid hål att stoppa pengarna i...

Den här sommaren blir nog fattigare än vanligt. Blir utförsäkrad från a-kassan, Olle får inget studiebidrag, och det verkar som om utgifterna bara ökar för varje månad. Suck! Får hitta på billiga nöjen, så att man inte deppar ihop fullständigt. Ska testa spela äventyrsgolf nere på Nydala i sommar. Det har jag aldrig gjort, så det kan bli kul. Sen blir det väl fattigmanspicknick nere på ängarna, kanske något dopp i Nydalasjön och korvgrillning på kvällarna. Det gäller att försöka hitta på något som är billigt, nära och ändå hyfsat kul.

Om jag får med mig systeryster, så kanske vi far på hajk med hundarna. Tält, hundar, packning. Det kan ju bli kul, eller en mardröm...

Ska införskaffa en tältsäng, för jag vägrar ligga på luftmadrass den här sommaren! Tältar, det gör jag gärna, men då ska jag ligga skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0