Laddat batterierna



Nu är jag fit for fight igen! Jag har vilat upp mig ett par dagar, och bara njutit av livet.

Kvällarna har tillbringats nere vid sjön. Har simmat, mestadels med Paddy, eftersom Noki envisats med att äta allehanda gobitar ute i skogen och sedan spytt som en gris. Någon kväll, så har även hon fått simma, och nu ikväll har jag tänkt ta med henne och pina henne i vattnet en stund. Hon hatar verkligen att simma, men jag tycker att det är en perfekt motionsform för hundarna nu när det är så varmt ute.

Paddy har fått till tekniken riktigt bra, även om det skett under högljudda protester. Han får ju så vansinnigt tung päls i vattnet, och när han ska upp på stranden får han kämpa som en tok. Stackarn!



I lördags hade jag några timmar att slå ihjäl. Det var på tok för varmt för att göra någon nytta överhuvudtaget, så jag offrade mig och for ner till Nydalasjön med systeryster & Fiffi. Vi låg och stekte ett par timmar, vilket resulterade i att jag såg ut som levande reklam för Danska flaggan sen. Fy fan vad jag brände mig!!! Har ju lite svårt för att ligga still & bara finnas till, men mitt sällskap var inte så roade av att bada, så jag fick ligga & pressa även jag...



Idag har jag & syrran knallat upp på Bräntistoppen. Hur varmt som helst, men hundarna for som gremlins i slalombacken ändå. Upp & ner, härs & tvärs som skållade råttor. Snacka om att de motionerar sig själva!!! När vi pustat ut uppe på toppen, så tog vi lite slingriga skogsvägar tillbaka. Skönt att få vara i skogen, där det var skuggigt & svalt.

Nu ska jag röja litegrann i kanonkulan. Det ser ut som ett bombnedslag hemma, med fuktiga badkläder, grusiga lakan, blöta & skitiga handdukar. Både jag & Olle badar ju varje kväll, så det dras ju ner en hel del tvätt! Ska även försöka piska Olle till att städa sitt rum, för där ser det värre ut än Jerusalems förstörelse.

Tänker bara softa en stund framför datorn, sen gör jag ett ryck. Ska bli skönt att få simma med Noki ikväll. Det ser jag fram emot, även om Paddy lär bli grymt besviken av att bara få traska kvällsrundan ensam med husse...

Kommentarer
Postat av: Marie&Lapparna

Simma är kanonmotion för både 2 & 4benta. Det har varit grymt varmt, avskyr klibbig värme.

2010-07-19 @ 19:49:36
URL: http://waldweilers.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0