När kommer tomten?



Är som vanligt övervänt när det gäller klappar! Själv har jag inte fixat någon julklapp alls. Jo fan, nu ljög jag! En klapp är faktiskt fixad. Ska bara slå in den & gömma den. Vi måste vänta så vackert med klappinköp tills Dick får lön. Billiga klappar blir det i år. Jag har allt klart i huvudet, så när pengarna kommer, då kör jag ett tokrace på affärerna & fixar detta!

I övrigt är väl sig allt likt, nästan...

Är på bättre humör, trots tragisk ekonomi & arbetslöshet. Vet inte varför jag känner mig så uppåt faktiskt! Kanske beror det på hormonsvängningar eller så är det tomtens givmildhet som fått mig på bättre humör. Julpyntat & fint har vi fått i lägenheten.

Appropå lägenhet, så söker vi en ny sådan nu. Står som bäst i kö på Bostadens lista. Ligger som nr 3 på en jättefin lägenhet, som vi bara vill ha, hett & intensivt, alla tre! Vi tänker lämna Mariehem med omnejd och söker oss västerut. Det blir Umedalen som får den äran att få oss på halsen! Har redan varit och inspekterat rastningsområden för hundarna. Vi lär bli betydligt mer sociala om vi hamnar där borta, eftersom vi har kompisar på samma område! Dick får nära till en skjutbana & Olle kortar sin skoldag med 2 timmar varje dag! Bara en sån sak...



Detta var en kort rapport, men tänkte att jag kanske ska ge ett livstecken från mig, så ingen tror att jag drunknat i självömkansträsk! Jag lever & jag mår bra! Hundarna mår också bra, de är lite feta bara, eftersom jag varit lite risig i ryggen efter en bravad med en fodersäck. Skulle bära säcken från bilen & upp till lägenheten, halkade & gjorde en snygg uppvisning med dribblande fötter. Pang sa det i ryggen, och sedan gick jag som en ostkrok. Känns väl inte helt så där jättekul, eftersom jag precis blivit frisk efter förra ryggskottet. Men, men, med lite massage, spikmatta & trevliga motionspass, så ska nog ryggen fixa till sig.


Tänkte lägga in en länk på en låt, som blivit aktuell pga TV-reklam. Det var den låten som jag dansade tryckare till med Dick första gången. Mmmmmm, romantiska minnen....

http://www.youtube.com/watch?v=3LoeeZWghgc

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0