Lite grönt, lite vardag, lite nytt

Jag klarade uppkörningen på trucken också! Så nu har jag truck-kort! Uppkörningen gick väl inte så där strålande precis. Fick in en geting i hytten, och detta ovanpå min nervositet gjorde att jag körde sämre än sämst.

Nåväl, nu har jag iallafall kort för B-truck!

Efter den kursen, så var det skönt att koppla av litegrann och bara vara.

Hundarna tyckte det var skönt att få rå om sin matte under dagarna som kom.


Vi hittade en sunkig fotboll ute, och den fick hundarna ta med sig in. Gissa om de har härjat med denna boll!
Det blir nästan slagsmål ibland, vilket är ovanligt, eftersom Paddy alltid brukar ge sig när det gäller Noki. Men bollen är han rädd om!



Noki får låna den ibland, men hon nöjer sig med allt annat också. Oftast ska hon ha så många leksaker som möjligt i munnen samtidigt, och då blir ju fotbollen lite fel...

I tisdags var det inryckning för mig på I20. Skulle ju hjälpa till med slutövnngen. Hade inte fått så mycket information innan, och fick kanske inte alltför mycket information där heller...



Jag & Tina fick sitta som stabsgruppchefer på vars en stab för kursarna ur Ledningsstödsutbildningen och KU Ledningsstöd. Bra träning för mig! Det blev ju lite knas ibland, eftersom kursarna trodde att jag var fullfjädrad stabslotta med hundra års erfarenhet...

Saknade lite dygnsvila, kan man lugnt säga. Det är psykiskt knäckande att se de andra få sina 4 timmars och 2 timmars vilor, medan man själv står kvar i staben, timme efter timme.

På onsdagen sabbade jag hela planeringen för övningsledningen, men jag orkade helt enkelt inte stanna kvar. Efter 12 timmar med bara en halvtimmes lunchrast och en halvtimmes middagsrast, var det tänkt att tempot skulle skruvas upp och jag skulle stanna kvar ytterligare några timmar.

...det gjorde inte jag. Tog cykeln hem och sov istället!

Kanske var det därför man inte fick så mycket som ett tack, för att man ställt upp, eller så är kulturen sån häruppe, vad vet jag? Hade väntat mig ett offentligt tack, men ställer väl för höga krav då...

Nu är jag iallafall civil igen, för ett par dagar. På torsdag är det inryckning igen. Den här gången för KFÖ. Har ärligt talat inte så höga förväntningar på den här övningen...

Det jag däremot har höga förväntningar på, det är anställningsintervjun, som jag ska på nu på måndag! Spännande! När jag fått besked därifrån, så tänker jag säga vad jobbet innebär och vart tjänsten är placerad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0