I blåsväder igen...

Både idag & igår har det blåst värre än värst! Det är inte så kul att vara ute när man nästan blåser bort. Som tur är, så regnar det inte och det är inte speciellt kallt. Det kan ju räcka med att jag är dunderförkyld efter helgens bravader.

Helgen var jättetrevlig! Vi åkte upp redan på fredag, så vi var i Måttsund tidigt på kvällen. Inkvarterade oss på vandrarhemmet, rastade hundarna och fick igång TV:n. Sedan dök Ullis & Lennart upp. Hade en mysig kväll med massor av hundprat & ett gäng glada hundar. Jonna dök upp en sväng på kvällen med sina hundar, så ett tag sprang det omkring ett ganska stort gäng med hundar på vandrarhemmet. Det var totalt 10 hundar som härjade med varandra.

Ska försöka tigga mig några bilder från träffen sen!

På lördag dök det upp mer & mer folk. Vi var ett riktigt stort gäng lappisfrälsta som frös & hade trevligt ihop. Tipsrundan avklarades snabbt & sen blev det grillning. Maten intogs dock inomhus, eftersom alla höll på att frysa ihjäl. Ett glatt gäng slog ihjäl en lördagkväll med hundprat, skratt & tokerier.

Söndagen började bra vädermässigt, om än lite blåsigt. Eftersom det kördes en skyddskurs på appellplan, så tog jag & systeryster en riktigt lång promenad runt elljusspåret istället för att träna hund. Dels är inte Noki förtjust i varken pisken eller att folk gapar, skriker & slår sina hundar. Dels var jag så förbannad på skyddsfolkets hundhållning, och jag ville inte låta mitt humör gå ut över Noki.

Jag fick hålla en lektion för nybörjarhundarna, lite så där oförhappandes. Är inte helt förtjust i att hålla en lektion rakt upp och ner utan förberedelsetid! Det blir ingen kvalitet i utbildningen då, anser jag. Men jag tror att folket var hyfsat nöjda ändå!

Vi körde en kort sväng vid agilitybanan sedan. Noki klarade slalompinnar, däcket och hindren med glans. Efter lite hjälp från Ullis, så tog hon sig över balansbommen också. Jag tror jag ska köra både bommen och A:et med fart istället för att gå sakta och locka med godis. Får Noki springa fort, så glömmer hon att det är obehagligt. Men något agilityekipage, det blir vi nog aldrig!

Helgen tog slut onödigt fort, och det kändes lite vemodigt att köra hem igen på söndagen. Jag tycker att det är så roligt med sådana här träffar!

Igår vaknade jag med värsta halsontet och hela kroppen kändes som om den skulle gå sönder. Pallrade mig ner på stan för att ha en date med jobbcoachen och sen for jag hem och kröp under täcket igen. Låg bort hela dagen igår.

Idag har jag varit lite piggare, men har fortfarande svinont i halsen. Hundarna måste dock få sitt, så jag begav mig ner till sjön, så de fick springa av sig litegrann.

Här är en bildsvit från dagens lilla tripp:



Det var ganska blåsigt därnere!


...men lika glad var Paddy ändå! Det fanns ju pinnar nere vid sjön!



...och till sist så tröttnade även han på blåsten!



...medan Noki rusade fram & tillbaka längs vattnet som en skållad råtta!



...och när orken tröt, så är stranden alltid kul att utforska!

Nu ska vi bara softa en stund. Kanske jag orkar ta itu med pälsvård, vi får väl se. Annars blir det nog bara att ligga under pläden i soffan och vänta ut förkylningen. Jag har ju inte bråttom någonstans nuförtiden...

Kommentarer
Postat av: Cathrine

Krya på dig!



Härligt att kunna ha hundarna fria på en strand så de kan rusa runt och gräva mm göra vad som faller dem in medans man själv kan stå och "få skallen genomblåst" - Riktigt skönt ibland kan jag tycka!

2010-10-05 @ 14:50:51
URL: http://bayliezochniilaz.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0